Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015

ΕΡΩΤΗΣΗ για την απευθείας ανάθεση του προσεισμικού ελέγχου σχολείων


Ερώτηση για την απευθείας ανάθεση του προσεισμικού ελέγχου σχολείων


Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την απευθείας ανάθεση του Πρωτοβάθμιου Προσεισμικού Ελέγχου σχολείων της ηπειρωτικής Ελλάδας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, Σάκης Βαρδαλής, Γιάννης Δελής και Λιάνα Κανέλλη.
Η Ερώτηση αναφέρει:
«Με πρόσφατη απόφαση του ΔΣ, η εταιρεία “ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ” (πρώην ΟΣΚ, ΔΕΠΑΝΟΜ, ΘΕΜΙΣ) προχώρησε σε απευθείας ανάθεση του πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου σχολείων της Ηπειρωτικής Ελλάδας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης έναντι του ποσού των 500.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Από το καταστατικό της η εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» (ΚτΥπ ΑΕ) “είναι ο ενιαίος κατασκευαστικός φορέας του ελληνικού κράτους, για όλες τις δημόσιες κτιριακές υποδομές (νοσοκομεία, σχολεία, δικαστήρια, σωφρονιστικά καταστήματα κ.ά.)” και ο προσεισμικός έλεγχος βρίσκεται σαφώς μέσα στους σκοπούς της.
Η πρόκληση δεν βρίσκεται μόνο στο γεγονός ότι οι “ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ” σαφώς και έχουν την εμπειρία, την τεχνογνωσία και το κατάλληλο προσωπικό για να φέρουν σε πέρας αυτό το έργο.
Αποτελεί πρόκληση το γεγονός πως βαφτίζεται “ερευνητικό” ένα πρόγραμμα που αποτελεί προφανώς ανάθεση έργου, αλλά και ότι ανατέθηκε απευθείας σε συγκεκριμένο πάροχο με αμφιλεγόμενες διαδικασίες (για παράδειγμα η ανάθεση έγινε με συζήτηση εκτός ημερήσιας διάταξης και χωρίς γραπτή εισήγηση).
Η ανάθεση αυτή απ’ τη μία κινείται στη γνωστή ατραπό απαξίωσης φορέων του Δημοσίου και προώθησης της ιδιωτικοποίησης των δραστηριοτήτων τους, ώστε να βρεθούν νέα πεδία κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο. Η επιλογή ενός Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, δε, γίνεται ώστε να αμβλυνθούν οι εντυπώσεις. Είναι προφανές πως στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι η προώθηση της ιδιωτικοποίησης των δραστηριοτήτων των Κτιριακών Υποδομών σε όλους τους τομείς, με μοναδικούς κερδισμένους τους μεγαλοεπιχειρηματίες που θα αναλάβουν τέτοιες χρυσοφόρες δουλειές. Η συγκεκριμένη ανάθεση αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς την υλοποίηση αυτών των κατευθύνσεων ΕΕ – άρχουσας τάξης.
Συγχρόνως, η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι απαράδεκτη εξέλιξη και για το Πανεπιστήμιο Θράκης. Το ερευνητικό δυναμικό του Πανεπιστημίου αξιοποιείται ως φθηνό εργατικό δυναμικό για δραστηριότητες που βρίσκονται έξω από τον πυρήνα των δραστηριοτήτων ενός Πανεπιστημίου, αλλά και για να καλύπτονται “τρύπες” στη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Μάλιστα, υπάρχουν καταγγελίες πως το Πανεπιστήμιο λειτουργεί ως υπεργολάβος αναθέτοντας το συγκεκριμένο έργο σε τρίτους.
Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κ. υπουργοί:
·         Για ποιο λόγο ανατέθηκε το έργο από τις “ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ” στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης; Βάσει ποιων διαδικασιών και εγγράφων προκύπτει ότι το έργο αυτό δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί από την “ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ”;

·         Με ποιες διαδικασίες και βάσει ποιας νομοθεσίας έγινε απευθείας ανάθεση της τάξης των 615.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ;
·         Πώς τεκμηριώνεται ότι πρόκειται για ερευνητικό πρόγραμμα;
·         Έχει δικαίωμα ο πάροχος -εν προκειμένω το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης- να αναλαμβάνει υπηρεσίες σε έργα του Δημοσίου και να τα αναθέτει σε τρίτους-ιδιώτες;
·         Τι προτίθενται να πράξουν για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης;
·         Σε τι ενέργειες θα προβούν για να διασφαλίσουν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις ώστε οι «Κτιριακές Υποδομές» να εκπληρώσουν το ρόλο τους (με ενίσχυση της χρηματοδότησης, του προσωπικού και των υποδομών τους);
·         Σε τι ενέργειες θα προβούν για την ενίσχυση της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων;
·         Σε τι ενέργειες θα προβούν για την αντιμετώπιση της αξιοποίησης του δυναμικού και των υποδομών των Πανεπιστημίων για την εκτέλεση έργων που δεν άπτονται του ρόλου τους;»